Lietuvių pamėgtas skanėstas- agurkas su medumi: mitybos specialistė paaiškino, kada jį valgyti sveika

Norisi kažko skanaus, bet nieko nėra šaldytuve? Tokiu atveju neretai griebiamės už paskutinio šiaudo: visiškai lengvo, tačiau jau nuo senų laikų Lietuvoje gerai žinomo skanėsto – agurko su medumi. Ar toks derinys sveikas, kada jį geriausia valgyti ir kam vengti, pasakojo natūropatinės mitybos specialistė Tautvilė Šliažaitė.

Valgyti agurkų galime nors ir kilogramą „Man labai patinka agurkai, o ypač vasarą, nes juose daug vandens, todėl šiltuoju metų sezonu mums jie itin naudingi. Antra, atspėkite, kiek visas ilgavaisis agurkas turi kalorijų? Tik apie 45 kalorijas, visas! Palyginimui, vidutinis kroasanas gali turėti nuo 350 iki 500 kalorijų“, – sakė mitybos specialistė. Iš šios daržovės gauname vitamino K, magnio, kalio. Nors iš agurko negauname tiek daug įvairių medžiagų, kiek, pavyzdžiui, iš špinatų, jis vis tiek mums labai naudingas. Be to, ši daržovė dažnai naudojama svorio reguliavimui – nes turi daug skysčių ir mažai kalorijų, taip pat truputį subalansuoja cukraus kiekį organizme.

Tačiau labai svarbu atsiminti – medus mūsų organizme vis tiek virsta cukrumi, todėl nereikėtų jo padauginti. Net jei ir sergame, neturėtume per dieną suvalgyti daugiau nei vieno valgomojo šaukšto.

„Kartais mano pacientai, kurie nori numesti svorio, sako, kad visai nebenaudoja cukraus, bet į arbatą dedasi du arbatinius šaukštelius medaus, tačiau tai irgi nėra išeitis. Be to, reikia nepamiršti, kad medus yra žymiai naudingesnis, jei jo neužpilame verdančiu vandeniu, nes kitaip nemažai maistinių medžiagų dingsta“, – kalbėjo mitybos specialistė.

T. Šliažaitė atskleidžia, kad agurko ir medaus kombinaciją kartais naudoja sudarinėdama mitybos planus savo pacientams, ypač tada, kai reikia antibakterinių savybių, nes medus jas turi.
„Dažniausiai patariu agurką su medumi valgyti praėjus vos 20-30 minučių po pietų, nes šiame užkandyje – deserte nėra baltymų. Taip rekomenduoju dėl to, kad valgant užkandį be baltymų, labai greitai vėl norėsis užkandžiauti, panašiai, kaip ir su saldainiais, todėl geriausia tai daryti nepraėjus daug laiko po pagrindinio patiekalo“, – sakė T. Šliažaitė.

Vis dėlto agurko ir medaus desertas, palyginus su pyrago ar šokolado gabalėliu, yra nepalyginamai vertingesnis bei geresnis. „Tai sveikas, kartu savo maistinėmis medžiagomis suderintas desertas, tik svarbu trys dalykai: nenulupti agurko odelės, pasirinkti gerą medų ir jo nepadauginti. Agurko ir medaus užkandį galima valgyti beveik visiems, o griežčiau į jį žiūrėti nebent cukrinį diabetą turintiems žmonėms. Geriausias metas jį valgyti – po pietų, tačiau galima ir po pusryčių ar vakarienės, svarbiausia – ne tuščiu skrandžiu“, – patarė mitybos specialistė.

www.DELFI.lt

 

Atsakyk į 3 klausimus ir sužinok renginio maitinimo kainą

 

Dažniausiai užduodamas klausimas maitinimo paslaugų tiekėjams- kokią renginio ar šventės biudžeto dalį rekomenduojame skirti maitinimo paslaugoms? Patirtis rodo, kad kiekvienas užsakymas yra unikalus, tačiau žinant atsakymus į žemiau nurodytus klausimus, lengviau orientuotis vidutinės kainos paieškoje.

1.Koks tikslus dalyvių skaičius?

2. Kokia renginio ar šventės trukmė?

3. Ar bus reikalingos papildomos paslaugos (aptarnavimas, indų nuoma ir t.t.) ?

Vienos valandos trukmės renginiui, 1 asmeniui, rekomenduojame skirti 10- 13 eurų.

Dviejų valandų trukmės renginiui, 1 asmeniui, rekomenduojame skirti 15- 17 eurų.

Trijų valandų ir ilgiasnianės trukmės renginiui, 1 asmeniui, rekomenduojame skirti 22- 35 eurus.

Primename, kad kaina kinta atsižvelgiant į Jūsų pageidavimus, šventės pobūdį, vietą, svečių užimtumą, papildomų paslaugų užsakymą ir kitus niuansus.

7 žingsniai kaip nepermokėti už maitinimo paslaugas

 

 

 

Organizuojant įvairius renginius, konferencijas ar mokymus- maitinimo paslaugos neretai priskiriamos prie antrinės svarbos darbų. Tačiau neskyrus pakankamai laiko, tinkamo maitinimo paslaugų tiekėjo paieškai, galite permokėti už gaunamas paslaugas ir negauti žadėto rezultato. Kad taip nenutiktų siūlome atkreipti dėmesi į 7 punktus, kurie padės surasti tinkamą kainos ir kokybės santykį ir bereikalo neišlaidauti.

1. Nesirinkite pirmos įmonės į kurią kreipetės. Pirminio menių užklausą pateikite bent 3 įmonėms. Susidarysite platesnį vaizdą apie siūlomų paslaugų įvairovę.

2. Negailėkite laiko įmonių patikimumui patikrinti. Komentarų ir atsiliepimų skiltys puikiai pasitarnaus šiam tikslui.Taip išvengsite nemalonių netikėtumų ir paskutinės minutės pakeitimų.

3.Gerai apsvarstykite ar siūlomų paslaugų gausa Jums tikrai būtina. Pvz.: ar būtinas aptarnaujantis personalas viso renginio metu, ar tikrai yra poreikis užsisakyti platų indų asortimentą ir t.t.

4. Nepamirškite pasiteirauti apie vygdomas akcijas, specialius pasiūlymus ir lojalumo programas.

5 . Įsitikinkite ar kitos įmonės nesuteikia tų pačių paslaugų nemokamai. Pvz.: aptarnavimo, indų, staltiesių ir t.t.

6. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į siūlomo maisto kiekį vienam asmeniui. Taip išvengsite bereikalingo pinigų ir maisto švaistymo.

7. Slūlome įsitikinti ar maitinimo paslaugų tiekėjas vygdo visus Jūsų pageidavimus. Ar vaišių gaminimui naudoja Jūsų pageidaujajamos kokybės produktus, ar aptarnaujantis personalas atitiks aprangos kodą ir t.t.