13 įdomių ir iki šiol nežinotų faktų apie maisto produktus

 

Maistas – mums natūrali, savaime suprantama gyvenimo dalis. Kita vertus, maistas ne tik patenkina valgymo poreikį, bet ir dovanoja malonumo pojūtį, džiugina. Apie maistą yra begalė įdomių faktų.

1. Nustebsite sužinoję, kad būna… juodų obuolių. Na gerai jau – tamsiai violetinių. Obuoliai „Juodasis deimantas“ auga Tibeto kalnuose 3 100 m aukštyje jūros lygio. Dėl didelių paros temperatūros svyravimų ir didelio ultravioletinių spindulių kiekio šių obuolių žievė įgauna tokią spalvą. Šie obuoliai kainuoja nemažai – 6,5 euro už vieną obuolį.

2. Daugelis mano, kad naudingiausia valgyti šviežius vaisius. Dažniausiai taip ir yra. Tik su ananasais kiek kitaip – nauji tyrimai parodė, kad supjaustyti ir atvėsinti ananasai ištisas 9 dienas nepraranda vertingų medžiagų. Taigi malonumą galima ištęsti.

3. Ar žinojote, kad braškių uogos – ne tas raudonas minkštimas, kurį visi taip mėgsta? Iš tiesų svarbiausia dalis – mažos sėklytės uogų paviršiuje. O skani raudona dalis, kurią valgome, skirta tam, kad žmonės ir gyvūnai platintų sėklas.

4. Nuskintas ananasas baigia nokti ne taip, kaip kiti vaisiai ir daržovės. Saldus skonis atsiranda dėl ananasuose esančio krakmolo. Kai krakmolas pasiskirsto po visą minkštimą, ananasas tampa saldesnis. Taigi jei nusipirkote neprinokusį ananasą, apverskite jį – taip greičiau pasiskirstys viduje esantis krakmolas.

5. Įdėjus į vandenį citrinos ir žaliosios citrinos, citrinos išplaukia, o žaliosios citrinos skęsta. Taip nutinka, nes citrinų tankumas mažesnis nei žaliųjų citrinų. Be to, citrinų žievelėje yra poros, kurios suformuoja mažytes oro kišenes. Dėl šių veiksnių panašūs vaisiai tomis pačiomis sąlygomis reaguoja skirtingai.

6. Morkos ne visada buvo oranžinės. Manoma, kad prieš 10–11 amžių morkos buvo baltos ir violetinės. Vėliau jos mutavo ir galiausiai įgavo mums įprastą oranžinę spalvą.

7. „Coca Cola Clera“ – bespalvis dietinis tradicinės „Coca Colos“ variantas. Be įprastinio karamelinio komponento „Coca Cola Clear“ neturi įprastos tamsios spalvos. Sakoma, kad citrinos skonis kompensuoja nesančią karamelę. Šį gėrimą sukūrė „Coca Cola Asia Pacific“ ir 2018 m. birželį ėmė gaminti tik Japonijoje.

8. Figos – daugelio gurmanų mėgstamas gardėsis. O šie išskirtinio skonio vaisiai ne tokie jau paprasti, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Figas renkantys ir pakuojantys žmonės dirba darbą mūvėdami pirštines – figos išskiria latekso, o nuo jo didelio kiekio gali išberti. Kartais pirštinių nepakanka – jei yra polinkis į alergiją, latekso baltymai sukelia dusulį, o kartais netgi anafilaksinį šoką.

9. Baltasis šokoladas iš tiesų – ne visai šokoladas, nes jame nėra šokolado komponentų. Įprastai baltasis šokoladas gaminamas iš cukraus, pieno produktų, vanilės, lecitino ir kakavos sviesto. Jame nėra teobromino – medžiagos, kurios yra tikrame šokolade.

10. Mėgstate želė meškučius „Haribo“? Daugelis jiems neabejingi. O ką manote apie karnaubo vašką, gaminamą iš palmių lapų? Šis vaškas suteikia blizgesio vaisiniams saldainiams, kuriuos taip mėgsta vaikai ir suaugusieji. Šiuo vašku blizgina ir automobilius, vaškuoja grindis, su juo gamina batų laką, dantų siūlus ir banglentes.

11. Neseniai išvedė naują obuolių rūšį, kuri vadinasi „Raudonoji meilė“. Šių obuolių raudona ne tik žievė, bet ir vidus. „Raudonoji meilė“ – hibridas, selekcininkas sujungė augalus su raudonu minkštimu ir augalus, kurie atsparūs ligoms. Hibridiniai obuoliai ne tik stebina neįprasta išvaizda, bet ir turi 30–40 proc. daugiau antioksidantų nei įprastai obuoliai.

12. Bananų pramonės žargonu bananų kekė iš 5–6 bananų vadinama ranka, o vienas bananas – pirštu.

13. Laukinių lašišų mėsa yra rožinės spalvos dėl didelio kiekio suvalgomų krevečių. O ūkyje auginamos lašišos minta kitaip. Ne prastai, tiesiog – kitaip. O kad lašišos būtų tos dailios rožinės spalvos, joms į pašarą deda augalinių pigmentų – karotenoidų. Būtent dėl šių medžiagų nelaisvėje auginamos lašišos įgauna laukinėms lašišoms būdingą atspalvį.

www.DELFI.lt

 

Lietuvių pamėgtas skanėstas- agurkas su medumi: mitybos specialistė paaiškino, kada jį valgyti sveika

Norisi kažko skanaus, bet nieko nėra šaldytuve? Tokiu atveju neretai griebiamės už paskutinio šiaudo: visiškai lengvo, tačiau jau nuo senų laikų Lietuvoje gerai žinomo skanėsto – agurko su medumi. Ar toks derinys sveikas, kada jį geriausia valgyti ir kam vengti, pasakojo natūropatinės mitybos specialistė Tautvilė Šliažaitė.

Valgyti agurkų galime nors ir kilogramą „Man labai patinka agurkai, o ypač vasarą, nes juose daug vandens, todėl šiltuoju metų sezonu mums jie itin naudingi. Antra, atspėkite, kiek visas ilgavaisis agurkas turi kalorijų? Tik apie 45 kalorijas, visas! Palyginimui, vidutinis kroasanas gali turėti nuo 350 iki 500 kalorijų“, – sakė mitybos specialistė. Iš šios daržovės gauname vitamino K, magnio, kalio. Nors iš agurko negauname tiek daug įvairių medžiagų, kiek, pavyzdžiui, iš špinatų, jis vis tiek mums labai naudingas. Be to, ši daržovė dažnai naudojama svorio reguliavimui – nes turi daug skysčių ir mažai kalorijų, taip pat truputį subalansuoja cukraus kiekį organizme.

Tačiau labai svarbu atsiminti – medus mūsų organizme vis tiek virsta cukrumi, todėl nereikėtų jo padauginti. Net jei ir sergame, neturėtume per dieną suvalgyti daugiau nei vieno valgomojo šaukšto.

„Kartais mano pacientai, kurie nori numesti svorio, sako, kad visai nebenaudoja cukraus, bet į arbatą dedasi du arbatinius šaukštelius medaus, tačiau tai irgi nėra išeitis. Be to, reikia nepamiršti, kad medus yra žymiai naudingesnis, jei jo neužpilame verdančiu vandeniu, nes kitaip nemažai maistinių medžiagų dingsta“, – kalbėjo mitybos specialistė.

T. Šliažaitė atskleidžia, kad agurko ir medaus kombinaciją kartais naudoja sudarinėdama mitybos planus savo pacientams, ypač tada, kai reikia antibakterinių savybių, nes medus jas turi.
„Dažniausiai patariu agurką su medumi valgyti praėjus vos 20-30 minučių po pietų, nes šiame užkandyje – deserte nėra baltymų. Taip rekomenduoju dėl to, kad valgant užkandį be baltymų, labai greitai vėl norėsis užkandžiauti, panašiai, kaip ir su saldainiais, todėl geriausia tai daryti nepraėjus daug laiko po pagrindinio patiekalo“, – sakė T. Šliažaitė.

Vis dėlto agurko ir medaus desertas, palyginus su pyrago ar šokolado gabalėliu, yra nepalyginamai vertingesnis bei geresnis. „Tai sveikas, kartu savo maistinėmis medžiagomis suderintas desertas, tik svarbu trys dalykai: nenulupti agurko odelės, pasirinkti gerą medų ir jo nepadauginti. Agurko ir medaus užkandį galima valgyti beveik visiems, o griežčiau į jį žiūrėti nebent cukrinį diabetą turintiems žmonėms. Geriausias metas jį valgyti – po pietų, tačiau galima ir po pusryčių ar vakarienės, svarbiausia – ne tuščiu skrandžiu“, – patarė mitybos specialistė.

www.DELFI.lt

 

Atsakyk į 3 klausimus ir sužinok renginio maitinimo kainą

 

Dažniausiai užduodamas klausimas maitinimo paslaugų tiekėjams- kokią renginio ar šventės biudžeto dalį rekomenduojame skirti maitinimo paslaugoms? Patirtis rodo, kad kiekvienas užsakymas yra unikalus, tačiau žinant atsakymus į žemiau nurodytus klausimus, lengviau orientuotis vidutinės kainos paieškoje.

1.Koks tikslus dalyvių skaičius?

2. Kokia renginio ar šventės trukmė?

3. Ar bus reikalingos papildomos paslaugos (aptarnavimas, indų nuoma ir t.t.) ?

Vienos valandos trukmės renginiui, 1 asmeniui, rekomenduojame skirti 10- 13 eurų.

Dviejų valandų trukmės renginiui, 1 asmeniui, rekomenduojame skirti 15- 17 eurų.

Trijų valandų ir ilgiasnianės trukmės renginiui, 1 asmeniui, rekomenduojame skirti 22- 35 eurus.

Primename, kad kaina kinta atsižvelgiant į Jūsų pageidavimus, šventės pobūdį, vietą, svečių užimtumą, papildomų paslaugų užsakymą ir kitus niuansus.

7 žingsniai kaip nepermokėti už maitinimo paslaugas

 

 

 

Organizuojant įvairius renginius, konferencijas ar mokymus- maitinimo paslaugos neretai priskiriamos prie antrinės svarbos darbų. Tačiau neskyrus pakankamai laiko, tinkamo maitinimo paslaugų tiekėjo paieškai, galite permokėti už gaunamas paslaugas ir negauti žadėto rezultato. Kad taip nenutiktų siūlome atkreipti dėmesi į 7 punktus, kurie padės surasti tinkamą kainos ir kokybės santykį ir bereikalo neišlaidauti.

1. Nesirinkite pirmos įmonės į kurią kreipetės. Pirminio menių užklausą pateikite bent 3 įmonėms. Susidarysite platesnį vaizdą apie siūlomų paslaugų įvairovę.

2. Negailėkite laiko įmonių patikimumui patikrinti. Komentarų ir atsiliepimų skiltys puikiai pasitarnaus šiam tikslui.Taip išvengsite nemalonių netikėtumų ir paskutinės minutės pakeitimų.

3.Gerai apsvarstykite ar siūlomų paslaugų gausa Jums tikrai būtina. Pvz.: ar būtinas aptarnaujantis personalas viso renginio metu, ar tikrai yra poreikis užsisakyti platų indų asortimentą ir t.t.

4. Nepamirškite pasiteirauti apie vygdomas akcijas, specialius pasiūlymus ir lojalumo programas.

5 . Įsitikinkite ar kitos įmonės nesuteikia tų pačių paslaugų nemokamai. Pvz.: aptarnavimo, indų, staltiesių ir t.t.

6. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į siūlomo maisto kiekį vienam asmeniui. Taip išvengsite bereikalingo pinigų ir maisto švaistymo.

7. Slūlome įsitikinti ar maitinimo paslaugų tiekėjas vygdo visus Jūsų pageidavimus. Ar vaišių gaminimui naudoja Jūsų pageidaujajamos kokybės produktus, ar aptarnaujantis personalas atitiks aprangos kodą ir t.t.